måndag 1 december 2014

Att ha en inneboende julkänsla.


Förra året vid den här tiden stökade jag och mannen runt mellan två hem.
Vår lägenhet i Lund stod full med flyttkartonger och inte ett endaste litet julpynt 
hade fått ta plats, och ingen julkänsla heller för den delen.

Därför känner jag att detta året får Julen verkligen ta plats, och jag känner redan 
att en ljuvlig känsla har fått gro.



I lördes blev det en visit till Magasin 36 med min fina Mamma.
Finns inget ställe, enligt mig, som kan skapa sån stämning.

-

Julen var uppdukad och det doftade av granris och doftljus.
En fika och några små inköp fick det bli, och vi båda åkte därifrån
med en inneboende julkänsla.


Fullständigt förälskad i Cedergranar i år.
Mannen håller dock inte med, så jag får njuta på avstånd.

    


Go'kväll Fina!

Hoppas ni har haft en härlig helg och första advent.
Mannen har nyss bjudit på Hjortfärsbiffar med potatisgratäng.

-

JO MINSANN!

Han är ledig i två veckor och ska ta sin jaktlicens nästa vecka. 
Tills dess är han min lilla husmor. 
Känns lyxigt att komma hem till lagad mat.

Nu blir det lite cognacs-glögg och 
gos med räven i soffan.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar