måndag 15 december 2014

Nu är det nära.


Nära till att lulla runt i långkalsonger och raggsockor.
Till långa sovmornar med helgfrukost varje dag.

Nära till att svepa in sig i mjuka textiler och extra mycket gos med räven.
Och att spendera tid med de människor som fyller kroppen med lyckopiller.

Det är nära till Julledighet.




Ska bli obeskrivligt underbart med att vara ledig utan massa krav.
Något som förra julen hade gott om mycket.

Vi var mitt uppe i flytt och jag höll på att färdigställa min C-uppsats.
Och det där lugnet som jag så förtvivlat försökte hitta lyste med sin frånvaro.

Därför njuter jag desto mer nu över att ha tid för att rå om själen och samla krafter för
ett sprillans nytt år.

Ett nytt blankt blad som ska fyllas med många härliga minnen.

Julledighet alltså, Bästa
Bara några dagar kvar.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar