tisdag 31 mars 2015

the sound of birds stops the noise in my mind.


efter att ha total kaos i inredningsnerven har lugnet nu åter lagt sig.
jag blir halvt manisk och tankarna springer åt alla håll och kanter,
tills jag till slut, som oftast, landar och hittar tillbaka till mig själv.

efter att ha virrat runder med allt jag kan komma på,
som kanske skulle kunna passa bättre nån annanstans,
eller i vilken "period" jag är i som mannen säger.

för här hemma flyttas det fram och tillbaka vill jag lova.
åtminstone när jag är i dessa faser när jag nästan blir knäpp på mig själv.

men nu har alltså lugnet lagt sig och jag kan känna att hemmet 
(och min inredningsnerv) åter har hittat balans.



oftast slår detta behov om att flytta runt på saker och ting till
när årstiderna förändras. 

som ett sätt för mig att förbereda för vad som komma skall.
och vad jag som mest önskar - komma skall - VÅR.

den var ju här för inte så längesen men nu har vinterjackan åter fått
sällskap och isande vindar piskar mig i ansiktet på turen till jobbet.

så inredningskaoset är väl mitt sätt om ett rop på våren.


våren har iallafall fått rum inomhus och jag har fastnat för det avskalade, enkla
och som alltid det jordnära. 


har beställt hem en burk färg från L'authentique i en alldeles underbar kritiserad vit kulör.
Jag tänkte ge både matbord och soffbord en släng av denna underbara färg.

längtar med spänning efter leverans och för att se färgen med egna ögon.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar