torsdag 20 augusti 2015

Annie Sloan - Part II


Att ha Annie Sloan'at - part II
Mitt andra möte med Annie Sloan - en gammal furu skänk med vackra beslag.
Som vanligt är jag alldeles för snabb på att börja måla och glömde helt ta före bilder.

Men ni kan tänka er helt obehandlat gammalt furu. Fint det också.
Men inte riktigt gjort för vårar hem.
Denna gången använde jag mig av "Paris Grey" och sedan en hårdvaxolja på det.
Slutligen bestämde jag mig för att slipa fram lite av träet för en mer karaktäristisk look.
VOILA!




Där står den nu i vårt sovrum.
Från ikea byrå till ett vintage skåp i massivt trä.
Helnöjd.

6 kommentarer :

  1. Sv: Gör det! Bombshell heter typsnittet, så himla, himla fint!

    SvaraRadera
  2. SV: Exakt! För mig är det superviktigt att få pyssla med sådant man tycker om, pyssla, fota & greja! Men som sagt, det vardagliga ekorrhjulet tar ju också en hel del tid & det måste ju göras...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack för tips! Ska verkligen försöka, kanske börja läsa en bok, eller kanske försöka ta sig ut på en kvällspromenix. Något måste jag göra åt saken helt klart för det är inte hållbart att få sova så lite, speciellt inte nu med liten bebis också! Tack för omtanken, kramar Louise

    SvaraRadera
  4. Sv: det tycker jag du gör rätt i, kikar in i dagarna och ser om det snöar här också <3

    SvaraRadera
  5. I'm personally a big fan of underminavingaretc blog. Thanks for sharing this post.
    clipping path
    clipping path service

    SvaraRadera